Provjerite zdravlje svojih stopala

Iako su bitna za cijelo tijelo često ih zanemarujemo. Posvetimo im pažnju tek kad se javi bol koja nas ometa u svakodnevnom životu.
Uzmite nekoliko trenutaka i provjerite stanje svojih stopala sa nekoliko jednostavnih testova.

Izujte cipele i čarape.

Koža

Imate li na stopalima žuljeve, natiske i lokalizirano crvenilo?
Stanite kraj cipela i provjerite prate li cipele oblik vaših stopala ili neka čvrsta područja mogu uzrokovati smetnje?
Provjerite unutrašnjost cipele rukom, što ujedno možete napraviti i pri kupnji cipela. Osjetite li neka izbočenja koja vas mogu smetati kasnije ili vam uzrokovati žuljeve i natiske?

Cirkulacija

Provjerite boju svojih prstiju.
Jesu li crveni, ljubičasti ili rozi?
Pritisnite nokat na palcu dok ne pobijeli. Osobama sa normalnom cirkulacijom prst će poprimiti normalnu boju za 2-5 sekundi. Traje li duže, možda imate smetnje cirkulacije.

Fleksibilnost

Jesu li vam prsti dovoljno pokretljivi? Stavite na pod predmet veličine špekule ili plastičnog čepa i mali ručnik. Probajte ih podići. Podignete li i špekulu, gibljivost je odlična. Podignete li samo ručnik, gibljivost je u redu.

Provjerite i opseg pokreta u gležnju. Stanite nogom na stepenicu i to tako da je prednja trećina stopala na stepenici, a ostatak stopala je u zraku. Probajte spustiti dio stopala prema dolje na način da petu dovedete ispod razine stepenice. Uspijete li to bez osjećaja napetosti u potkoljenici, opseg pokreta u gležnju je zadovoljavajući. Osjetite li napetost u potkoljenici tijekom izvođenja ovog testa, potrebno je vježbama povećati pokretljvost u gležnju.

Test osjeta

Uzmite gumicu za brisanje i laganim pokretom prođite po tabanima, ristu i stranama stopala. Osjet treba biti podjednak u svim dijelovima stopala.

Bol

Normalno i zdravo stopalo ne boli u normalnim uvjetima.

Ravnoteža

Stopala su vrlo važna za održavanje ravnoteže, a ujedno je test za ravnotežu i najzabavniji.
Ispružite ruke na stranu, zatvorite oči i stojte na jednoj nozi.
Imate li manje od 30 godina, trebali bi biti u mogućnosti održati ravnotežu barem 15 sekundi.
Stariji od 30 godina moraju održati ravnotežu 12 sekundi, 40-50 godina 10 sekundi, a za starije od 50 očekivano vrijeme balansiranja je 7 sekundi.
Naravno, održavanje ravnoteže se može vježbanjem popraviti.