Poremećaj rada crijeva u trudnoći

Gotovo pola žena će tokom trudnoće imati problema sa stolicom, odnosno opstipaciju ili zatvor. Uzroci su obično nedostatak fizičke aktivnosti, briga, anksioznost, bol uzrokovana hemeroidima, prehrana siromašna vlaknima, nedovoljan unos tekućine i sl. Veliku ulogu u tome imaju i hormoni koji opuštaju intestinalne mišiće i rastuća maternica koja pritišće crijeva. Neki suplementi željeza također mogu uzrokovati opstipaciju.

Savjeti za pravilan rad crijeva u trudnoći

  • Jedite namirnice koje sadrže vlakna. Tako ćete poboljšati rad crijeva. Uz dovoljan unos vode vlakna nabubre u crijevima i poboljšavaju peristaltiku, lakše se kreću kroz crijeva i spriječavaju opstipaciju. Vlakna nalazimo u kruhu i pecivima od cjelovitog zrna žitarica, žitaricama, voću, povrću, mahunarkama, orašastim plodovima i sjemenkama.
Savjet:  Unosite li dodatna vlakna u prehranu da bi poboljšali rad crijeva, povećajte unos tekućine kako bi osigurali da vlakna dovoljno nabubre kako bi se lakše kretala kroz crijeva.
  • Budite fizički aktivni barem 30 minuta dnevno. Fizička aktivnost, poput brzog hodanja stimulira rad crijeva.
  • Idite na toalet čim osjetite nagon za pražnjenje crijeva, jer je to najbolje vrijeme da ih potpuno ispraznite. Za većinu ljudi to je vrijeme ujutro, nakon obroka ili toplog napitka.
  • Sjednite na toalet sa laktovima oslonjenim na koljena, nagnite se naprijed ravnih leđa, nogu lagano podignutih na neko povišenje (niža klupica, deblja knjiga ili slično) kako biste opustili mišiće zdjeličnog dna i sfinktere. Lagano tiskajte opuštenog trbuha i dišite normalno.

Uzimate li suplement željeza koji vam stvara probleme u radu crijeva, ograničite upotrebu ili ga zamijenite pogodnijim dodatkom.