Savjeti za lakši porod

Priprema za porod je puno više od odabira rodilišta i pakiranja torbe. Porod je vjerovatno fizički najzahtjevniji zadatak s kojim ste se ikad sreli.

Uz fizički napor koji ćete uložiti tu su još i neizostavni trudovi.
Donosimo vam nekoliko provjerenih savjeta koji će Vam pomoći da porod bude brži i lakši.

  • Ostanite fit. Vježbe prilagođene trudnicama će vam pomoći da održite tonus i snagu mišića, ali i kondiciju što će vam olakšati porod.
  • Priuštite si lagani obrok na početku poroda. Ne znate koliko će porod trajati, pa se pobrinite da imate dovoljno energije. Izbjegavajte teško probavljivu hranu, jer bi ju mogli povratiti tokom poroda.
  • Disanje. Pravilno i osvješteno disanje je vjerovatno najvažnija stvar kojom ćete si olakšati porod.
    Pravilno disanje će osigurati vama i bebi dovoljno kisika, a primjenjivo je čak i kad ležite u krevetu prikopčani na uređaj za praćenje otkucaja bebinog srca ili infuziju.

Unatoč dosadašnjim savjetima da za vrijeme poroda dišete plitko i često, nema točno određenog ‘ispravnog’ načina kako disati.

Nekim ženama pomaže duboko i polagano disanje, nekima pomaže brzo i plitko disanje. Važno je disati na način koji vam koristi i pomaže.

  • Opustite se. Mentalna priprema za porod je jednako važna kao i fizička. Naučite li se opustiti, eliminirat ćete napetost i strah i samim time smanjiti bol za vrijeme poroda.
  • Topli tuš u prvom stadiju poroda pomoći će vam da se opustite. Usmjerite mlaznicu tuša na donji dio leđa. Voda će djelovati kao masaža za bolna i napeta leđa. Pomaže i topla kupka.
  • Stajanje. Uspravan položaj koristi gravitaciju kako bi se beba spustila i pritisnula cerviks. Na taj način se cerviks brže otvara i skraćuje se vrijeme poroda. Jedna od vježbi koju možete izvoditi u trudnoći kako bi ojačali noge su čučnjevi; naslonite se na zid s malom loptom iza leđa. Odmaknite stopala od zida koliko možete i spuštajte se u čučanj. Radite tri seta po 15 ponavljanja.
  • Spavajte. Žene koje spavaju šest sati ili manje mogu rađati i do 11 sati duže, kažu istraživanja.
  • Budite fleksibilni i otvorenog uma. Možda će vam biti potrebni lijekovi, ostavite si otvorenu mogućnost da ih iskoristite.
  • Jedite datulje. Nije šala. Datulje imaju sastojak koji oponaša oksitocin. Trudnice koje su konzumirale datulje imaju u prosjeku manju potrebu za lijekovima i induciranjem poroda te se brže i lakše otvaraju.
Zanimljivosti:
  • Manje od 7% poroda započinje pucanjem vodenjaka
  • Porod obično traje od 12 do 24 sata, a računa se od prvog truda.
  • Izgon (tiskanje) može trajati i od nekoliko minuta do nekoliko sati.