Zdravlje oca

Dobro zdravlje budućeg oca je također od velike važnosti. Spermiji se stvaraju 100 dana, tako da oko tri mjeseca prije planirane trudnoće i budući otac može početi usvajati neke zdravije navike.

  • Dođite na idealnu težinu.
    Prekomjerna tjelesna težina, kao i ispodprosječna težina može utjecati na proizvodnju sperme. Pravilna prehrana i dovoljno fizičke aktivnosti može pomoći u postizanju zdrave tjelesne težine, smanjiti stres i povećati libido.
  • Prestanite pušiti.
    Pušenje može smanjiti broj i brzinu spermija. Najkasnije 3 mjeseca prije planiranog začeća treba prestati pušiti, jer je toliko potrebno da se vide promjene u spermi.
  • Ograničite unos alkohola.
    Alkohol može smanjiti proizvodnju spermija i uzrokovati abnormalnosti.
  • Smanjite unos kofeina
    Kod unosa više od 300 mg kofeina dnevno primjećuje se smanjena koncentracija spermija.
  • Izbjegavajte stres
    Stres također može utjecati na kvalitetu sperme, stoga treba naći način za nošenje sa stresom. To može biti dobro društvo, vježbanje ili naprosto opuštanje u prirodi.
  • Provjerite lijekove koje uzimate
    Neki lijekovi mogu biti nepovoljni za spermu. Treba provjeriti sa liječnikom koje lijekove možete uzimati.
  • Ne pregrijavajte testise.
    Nosite udobno i pamučno donje rublje. Razlog zašto su testisi izvan tijela je taj da je čak i normalna tjelesna temperatura previsoka za stvaranje sperme.
  • Eliminirajte toksine iz okoline.
    Ako radite u blizini kemikalija i teških metala, smanjite rizike noseći zaštitnu masku, rukavice i odijelo i vodite računa o dobroj ventilaciji.