Promjena životnih navika

Kako bi vam trudnoća bila što lakša, vaše opće stanje bolje i na kraju, začeće uspješnije, možda trebate promijeniti stil života i prilagoditi neke navike. To vrijedi kako za ženu, tako i za muškarca.

Većina žena sa povećanom tjelesnom težinom (BMI iznad 30) ima problema sa začećem, a moguće su i komplikacije u trudnoći i na porodu. Isto vrijedi i za žene sa iznimno niskom tjelesnom težinom. Može doći do izostanka menstruacije pa je teško predvidjeti ovulaciju. Studije govore da je najlakše začeti ako se BMI kreće u rasponu od 20 do 25. Ako ste manje tjelesne težine i ciklusi su vam redovni, svejedno je potreban određeni postotak masnoće u tijelu da bi mogli ovulirati.

  • Počnite se zdravo i raznovrsno hraniti. Povećajte unos namirnica bogatih željezom, vlaknima i kalcijem.
  • Postignite zdravu tjelesnu težinu. Osobe sa prekomjernom tjelesnom težinom, kao i osobe sa niskom tjelesnom težinom mogu imati problema sa začećem.
  • Pokrenite se, počnite vježbati.
    Trudnoća predstavlja napor za mišiće i zglobove, stoga nije loše početi vježbati i prije trudnoće. Osjećat ćete se i izgledati bolje, lakše ćete podnijeti trudnoću i pripremiti se za porod kao i period nakon njega.
  • Prestanite pušiti, piti i uzimati opijate. Cigarete, alkohol i opijati mogu štetiti vašem djetetu stoga se riješite štetnih navika prije trudnoće.
  • Eliminirajte opasne faktore (rizični poslovi poput rada s kemikalijama ili zračenjem).
  • Dovedite u red financije. Imati dijete predstavlja veliku odgovornost i nije jeftino. Vaše dijete i vi zaslužujete bezbrižno djetinjstvo, stoga si priuštite početak bez stresa.
  • Dobro promislite o roditeljstvu. Razgovarajte sa poznanicima koji imaju djecu, čitajte iskustva na forumima. Roditeljstvo će vam okrenuti život naglavačke. Svaki roditelj će vam reći da se to isplati i da je nagrada neprocjenjiva i to je istina, ali između je puno situacija koje niste nikad doživjeli i ne možete predvidjeti kako ćete se nositi s njima.

image012