Dijastaza ili razmicanje trbušnih mišića

Kod velikog postotka trudnica, čak 30% njih, pojavit će se dijastaza.
To je razmicanje trbušnih mišića u središnjoj liniji, a javlja se kad se trbušni zid ne može više rastegnuti pod pristiskom rastuće maternice i bebe u njoj. Pod utjecajem hormona relaksina, progesterona i estrogena ligamenti i tetive omekšavaju, tako da i trbušni zid popušta na najmekšem dijelu.

Dijastaza uglavnom nije bolna, a često žene ni ne znaju da ju imaju dok im to ne kaže liječnik.

Kako znati imate li dijastazu?

Imate li dijastazu možete i sami provjeriti.

  • Lezite na leđa, savijte koljena i ruke položite uz tijelo.
  • Podignite glavu i ramena i promotrite trbuh.
  • Na mjestu središnje linije može se javiti izbočina, a kad stavite prst između trbušnih mišića primjetit ćete udubinu.
  • Ako je udubina šira od dva prsta, treba pričekati oko 6 tjedana da se taj razmak smanji prije nego započnete sa jačanjem trbušnih mišića.
  • Za to vijeme je preporučljivo nositi i steznik, kako bi se opterećenje na oslabljeni trbušni zid smanjilo i izbljeglo nastajanje trbušne kile.

Za manje dijastaze pojas Vam ne treba. Naprotiv, izbjegavajte ga jer će pojas smanjti aktivnost trbušnih mišića i prolongirati zarastanje dijastaze.

Za liječenje dijastaze najbolje su vježbe. Međutim, potrebno ih je izvoditi pod nadzorom fizioterapeuta, jer krivo izvođenje vježbi može imati kontraefekt i proširiti dijastazu.

Oporavak netom nakon poroda može biti ključan u pravilnom zarastanju dijastaze. Prvih dana nakon poroda izbjegavajte dizanje ičega težeg od bebe. Dizanje iz kreveta radite preko boka, koristeći kose trbušne mišiće, jer njihova snaga ima vodeću ulogu u smanjivanju dijastaze.

Kad se dijastaza smanji na širinu jednog prsta, obično možete započeti sa vježbama jačanja trbušnih mišića.